לייזר – הסרת שומות וכתמים

לייזר – הסרת שומות וכתמים

שומות וכתמים בעור יכולים להיות מולדים (קיימים מלידה) או נרכשים (מתפתחים במהלך החיים). חלק גדול מהנגעים נתן להסיר באמצעות לייזר. במקרים קטנים יש צורך בניתוח קצר בהרדמה מקומית.

בפגישת הייעוץ במרפאה, בודק דר' כהן את הנגע באמצעות מיקרוסקופ ומערכת אבחון ממוחשבת לשומות. בבדיקה, נתן להבחין בין נגעים שיש להסיר בניתוח ולשלוח לבדיקה פתולוגית ובין נגעים שנתן להסיר בלייזר או בגלי רדיו. דר' כהן יאבחן את הנגע העורי וימסור לכם פרטים על השיטה הטיפולית הטובה ביותר, היתרונות, החסרונות והתוצאה האסתטית שתתקבל.

חשוב להבין כי המושג "להעלים" את הנגע בעור איננו מקצועי והוא אפילו מטעה. כל הסרה של נגע בעור משאירה סימן כל שהוא. בחירה נכונה של אופן הטיפול, המיקום והמכשור בו משתמשים, מבטיחה סימן קטן ובמקרים רבים סימן שהוא כמעט ובלתי נראה לעין.

שומות שטוחות, עם פגמנט, צריך בחלק מהמקרים, להסיר בניתוח קצר ולשלוח לבדיקה היסטולוגית. השומות השטוחות (Junctional nevus) קשורות יותר להתפתחות סרטן העור מסוג מלנומה ולכן בחלק מהמקרים יש לבדוק את הרכבן בביופסיה. המכשור האלקטרוני שיש במרפאת דר' מאיר כהן מאפשר לצפות בארכיטקטורה של הנגע העורי בהגדלה עד פי 40. בנוסף, דר' כהן משתמש בפילטרים המדגישים את כלי הדם ו/או תאי הפגמנט שבעור. הבדיקה האלקטרונית מאפשרת להבדיל בין נגע שטוח מסוכן לבין נגע שטוח שאיננו מסוכן ולכן לא דורש בדיקה הסטולוגית.

שומות שבולטות מעל העור (Intradermal nevus) אינן קשורות, בדרך כלל, למלנומה של העור. נגעים אילו נתן, ברוב המקרים, להסיר עם לייזר. במקרה זה לא תתבצע בדיקה היסטולוגית של הנגע אבל, התוצאה האסתטית עשויה להיות טובה יותר.

בתמונה למטה, מראה של שומה אנטרדרמית לפני טיפול בלייזר:

שומה אנטרדרמית לפני טיפול

אותו אזור, 3 חדשים לאחר הסרה בלייזר של השומה:

שומה אנטרדרמית אחרי טיפול

הסרה של שומה בלייזר, מראה לפי הטיפול ושלושה חודשים לאחר הטיפול.

הסרת שומה בלייזר

שומה בגבה שמאלית. למעלה לפני הטיפול. למטה, לאחר הסרה בלייזר של השומה.

הסרה בלייזר של השומה לפני ואחרי

הנגעים השכיחים ביותר ואופן הטיפול בהם:

לקריאה על נגעים שפירים

לקריאה על נגעים ממאירים 

לקריאה על נגעים של כלי דם (וסקולריים)

לקריאה על מעקב ממוחשב אחרי שומות

לכתבות על המרפאה של ד"ר מאיר כהן

לקריאה של מכתבי המטופלים

למחירון הטיפולים הסרת שומות וכתמים בלייזר

לפני יצירת קשר חובה לקרוא את טפסי ההסכמה לטיפולים /ניתוחים

Related Projects

בודק...