הקדמה (על התחום)

ההסטוריה של הכירורגיה הפלסטית

הכירורגיה הפלסטית והאסתטית (plastic and aesthetic surgery) עוסקת בעיקר בעיצוב צורת גוף האדם. משמעותו של המונח היווני "פלסטיקה" הוא שינוי צורה ואכן בעבר נחשבה הכירורגיה הפלסטית לתחום העוסק רק בחלקים החיצוניים, של הגוף. במהלך השנים עבר התחום שינויים רבים, וכיום עוסקים מנתחים פלסטיים בעיצוב רקמות ואיברים רבים, השתלות עור, חיך ושפה שסועים, סרטן העור, טיפול בכוויות, שחזור איברים, ניתוחים מיקרו-כירורגיים, ניתוחי עצמות הפנים, ניתוחים לתיקון צורת הגולגולת ועוד.

המקרים הראשונים של הכירורגיה הפלסטית והאסתטית תוארו לפני למעלה מ 2000 שנים בהודו. בתקופה ההיא עסקו בשיחזור של האף לאחר שנכרת בקרב או כעונש על ניאוף. במאה ה-19החלו לנסות ולטפל במקרי פציעות קשים בפנים ובגוף לאחר כויות, קטיעות ותאונות. רוב המקרים באותה תקופה היו מקרים הדורשים התערבות של הכירורגיה הפלסטית והאסתטית בשל צורך רפואי דחוף, מציל חיים. אולם, כבר במאה ה-20 החלו לעשות שימוש נרחב בכירורגיה הפלסטית והאסתטית לצורך תיקוני פגמים מולדים וטיפולי פנים וגוף לנפגעים הרבים של מלחמת העולם הראשונה.

היום הפכו טיפולים וניתוחים פלסטיים למקובלים לא רק בקרב כוכבי קולנוע ומפורסמים, אלא גם עבור נשים וגברים רבים המעוניינים לשפר את מראם החיצוני ואת ביטחונם האישי.

הודות לטכנולוגיות חדשות והניסיון המצטבר של הפלסטיקאים, נתן היום להשיג באמצעות הכירורגיה הפלסטית והאסתטית שיפור ניכר באיכות החיים עם שיעור סיבוכים נמוך ושביעות רצון גדולה.

חשוב לדעת כי טיפול או ניתוח פלסטי הם לא מעשה קסמים. על המטופל לתאם ציפיות עם הרופא ולהבין את מגבלות הטיפול. בפרט צריך לקחת בחשבון את ההחלמה והסיכונים הקשורים לכל פעולה רפואית. יחד עם זאת כמעט בכל יום אנו רואים במרפאתנו אנשים שהכירורגיה הפלסטית והאסתטית שינתה את חייהם וגרמה להם לאושר רב, שיפור גדול בביטחון העצמי ולאופטימיות גדולה להמשך החיים.

שלכם,

דר' מאיר כהן, מומחה לכירורגיה פלסטית

בודק...