פנים – ניתוח הרמת עפעפיים

פנים – ניתוח הרמת עפעפיים

העיניים הן ראי האדם. באמצעותן ניתן להביע רגשות, תחושות והבעות פנים רבות. עם השנים נעשה אזור העיניים מקומט ועטוף בשקיות שומן. השקיות מתחת לעיניים הן לעיתים כהות ומכערות. המראה הנותר הוא עייף, זקן ואפילו עצוב. היום ניתוחי הרמת עפעפיים הם ניתוחים פשוטים המאפשרים שינוי דרמטי בפני המטופל ובהרגשתו. אולם, לא רק גורמים אסתטיים יכולים לבוא בחשבון בעת ניתוח עפעפיים. לעיתים העפעפים "צונחים" וגורמים לירידה משמעותית במפתח העיניים, דבר המצמצם את שטח הראייה ומקשה על חיי היומיום. במקרים רבים ישנו צורך בניתוח הרמת עפעפיים יחד עם ניתוח להרמת הגבות.
למי מיועד ניתוח עפעפיים?

הניתוח מיוחד למטופלים אשר להם עודפי עור הגורמים לקמטים בעפעפיים ו/או שקיות שומן, הגורמים ביחד למראה קבוע של עייפות. ניתן לערוך את הניתוח בעפעף עליון בלבד, בתחתון בלבד או בשניהם גם יחד, בהתאם למצבו ולרצונו של המטופל.

פרטי ניתוח הרמת עפעפיים

ראשית המטופל עובר יעוץ ואבחון יסודי אצל ד"ר כהן. יש לזהות את מרכיבי הבעיה: עודף עור, עודף שומן, צניחת גבות ו/או חולשה של השרירים. הניתוח מותאם לבעיה וכולל בעפעפיים העליונים גם הרמה של הגבות דרך אותו חתך. הניתוח נעשה בהרדמה מקומית עם הרגעה.

בעפעף העליון נעשה חתך קטן שממנו מוציאים את שקיות השומן ומותחים את השריר יחד עם חיתוך עודפי עור. החתך נעשה באמצעו של העפעף (החלק המקופל כשהעין פתוחה), כך שלאחר 6 שבועות כמעט ולא רואים את התפר.

בעפעף התחתון הניתוח נעשה ברוב המקרים דרך חתך קטן נסתר שדרכו שואבים את גושי השומן וזאת ללא תפרים או חתך בעור!. במקרים רבים משלבים טיפול קצר בלייזר לחידוש העור והסרת כתמי צבע כהים.

דר' כהן מתאים את הטיפול לבעיה: בתמונה למטה, אפשר לראות בעפעף העליון עודף עור בינוני ושומן ולעומת זה בעפעף התחתון מעט עודף עור, קמטים עדינים עם כתם צבע כהה.

ניתוח הרמת עפעפיים לפני

ניתוח הרמת עפעפיים אחרי

הטיפול כלל הסרה של עודף העור והשומן מהעפעף העליון ושיוף בלייזר של העפעף התחתון כדי להשיג עור חלק ללא כתם כהה.

בתמונה למטה, מראה העפעף התחתון לאחר שיוף בלייזר. משמאל, נתן לראות ארבע בעיות בעפעף כולל נפיחות, שקע בחלק התחתון, עור מקומט וצבע כהה. מימין, ארבעת הבעיות נפתרו באמצעות שיוף לייזר בלבד.

לאחר הניתוח מופנים לחדר ההתאוששות ואח"כ משוחררים הביתה, במהלך היממה לאחר הלטיפול יש להניח רטיות קרות על העיניים להרגיע את האיזור או לשים שקית קטנה עם אפונה קפואה באזור הניתוח. בשבוע הראשון יש להזליף לעיניים טיפות נגד יובש וליטול אנטביוטיקה בכדורים. לאחר כ-3 ימים ניתן לחזור לפעילות מתונה. את התפרים מסירים לאחר כשבוע ואז נתן לחזור לעבודה.

תופעות לוואי וסיבוכים אפשריים בניתוח הרמת עפעפיים

כמו בכל ניתוח וטיפול רפואי, גם בניתוח זה ישנם סיכונים וסיבוכים אפשריים כגון: שטפי דם, נפיחויות, כאב בקרנית, יובש, חולשת עפעף, חוסר תחושה וכו'. תופעות הלוואי ידונו בהרחבה עם ד"ר כהן לפני הניתוח.

ניתוחים פלסטיים ניתן לבצע בכל גיל ! בתמונה, שקיות שומן בעפעפיים תחתונים של גבר בן 87 שנים:

שקיות שומן בעפעפיים תחתונים אחרי

בתמונה, מראה לפני ולאחר הסרת שקיות השומן.

לקריאה על ניתוח העפעפיים של העתונאית שרית ישי לוי

לצפיה בתמונות לפני ואחרי ניתוח עפעפיים

הרמת מצח והרמת גבות

למחירון ניתוח הרמת עפעפיים

לפני יצירת קשר חובה לקרוא את טפסי ההסכמה לטיפולים /ניתוחים

בודק...