לייזר – שאלות ותשובות בנושא הסרת שיער

לייזר – שאלות ותשובות בנושא הסרת שיער

איך אפשר להסיר שיער ?

ניתן להסיר שיער באופן זמני באמצעות שעווה, גילוח ושימוש במשחות (משחות דפילטוריות). מחט חשמלית (אפילציה, אלקטרוליזיס), מאפשרת הרס קבוע של זקיק השערה בתהליך כואב, ארוך מאוד ואיטי. הסרת שיער בלייזר או הבזקי אור הפכה בשנים האחרונות לפתרון המוביל לשם הסרת שיער משטחים נרחבים בגוף במהירות, ביעילות וללא תופעות לוואי משמעותיות. הסרת שיער מדגישה את החיטוב הטבעי של גוף האישה והגבר.

להסיר שיער

איך פועל מכשיר clear scan ?

המכשיר מבוסס על קרן אור מקוטב בתחום האנפרא אדום החודרת דרך העור והורסת באופן סלקטיבי מבנים המכילים מלנין כמו זקיק השערה.

לאיזה סוגי עור ושיער מתאים המכשיר ?

המכשיר מטפל בכל סוגי העור: החל מעור בגוון 1 (בהיר מאוד, לא משתזף ותמיד נשרף) ועד גוון 6 (עור שחור, שיער שחור, לא נשרף אף פעם). בדומה לשאר מכשירי הלייזר המכשיר לא פועל טוב על שיער בהיר מאוד (שיבה או בלונדיני).

האם נתן להשתזף במהלך הטיפול ?

צריך להמנע לחלוטין משיזוף ישיר באזורי הטיפול חודש לפני ואחרי כל טיפול ולהשתמש במסנן קרינה מספר 30 לפחות.

האם הטיפול מתאים לשיער הגודל פנימה ויוצר פצעונים ?

הטיפול יכול להפחית באופן משמעותי את הופעת הפצעים העמוקים והקשים הקשורים לשערות הצומחות פנימה ויוצרות מורסות (פסאודופוליקוליטיס). קרן הלייזר חודרת לתוך אותם פצעונים אדומים הגורמים לסבל רב והורסת את זקיק השערה שבתוכם. הטיפול מתאים במיוחד לאזורים בהם מתגלחים כמו הפנים והצוואר בגברים ואזור המפשעה בנשים.

מה צריך לעשות לפני טיפול הלייזר ?

24 שעות לפני הטיפול יש לגלח את אזורי הטיפול.

מה ההבדל בין טיפול לייזר ל IPL ?

שני המכשירים להסרת שיער משתמשים ביכולת של אור ליצור תגובה תרמית (חום) ברקמה בעלת צבע כהה. בדומה לתופעה המוכרת שבה מכונית שחורה החונה בשמש מתחממת יותר בהשוואה למכונית לבנה החונה באותם תנאים. מכשיר ה Nd:YAG כולל קרן אור מקוטבת באורך אחד של 1064 ננומטרים. קרן זו יכולה לחדור לעומק של עד 5 ממ' בעור ולטפל בשערה מהשורש ללא פגיעה מיותרת ברקמות הסמוכות למרכז הגדילה של השערה. מכשיר ה IPL פולט הבזקי אור מלא, בעוצמת אנרגיה נמוכה יותר, הפועלים על העור בעומק של כ 2 ממ' ומשלימים את פעולת הלייזר. היום ידוע שכדי לקבל תוצאה טובה בהסרת שיער יש לשלב לסרוגין ובהתאמה אישית את הטיפול בלייזר וב IPL. בתמונה נתן לראות השפעת קרן הלייזר והשפעת הבזקי העור.

מכשירים להסרת שיער

האם הטיפול כואב ?

הרגישות לכאב שונה ממטופל למטופל. רוב המטופלים מדווחים כי בזמן הטיפול מרגישים עיקצוץ ואחרי הטיפול מרגישים כמו אחרי שיזוף מוגזם בשמש. השילוב של מריחת קרם אמלה לפני הטיפול והשימוש במערכת הקירור המשוכללת העומדת לרשותנו מאפשרים לעבור את הטיפול ללא כאבים ב 95% מהמטופלים.

כמה טיפולים דרושים ?

מספר הטיפולים שונה ממטופל למטופל ותלוי בתגובה האישית לטיפול, במיקום השערות ובמספר השערות שיש להסיר. כדי לקרוא על מספר הטיפולים הממוצע הדרוש ואחוז ההפחתה הממוצע בכמות השיער אותו נתן להשיג בעמוד מחירי הסרת שיער. ישנם אזורים הידועים כעמידים יותר לטיפול: סנטר, שפם, אזור סביב הפטמות, כתפיים וצוואר בנשים ובטן בגברים. בגיל ההתבגרות ובגיל המעבר יש סערה הורמונלית בגוף הדורשת יותר טיפולים.

כמה זמן נמשך הטיפול ומתי רואים תוצאות ?

משך הטיפול תלוי בשטח המטופל: טיפול באזור השפם אורך 5 דקות. טיפול בגב שלם יכול להמשך 45 דקות. בכל טיפול מסירים 10 אחוזים מהשיער.  אחרי הטיפול החמישי מתחילים לראות תוצאות משמעותיות. משך הטיפול הכולל עד השגת התוצאה הוא שנתיים וכולל בממוצע 12 טיפולים.

מה ארגיש אחרי הטיפול ?

באזור הטיפול יהיה אודם קל ותתכן נפיחות קלה למשך יממה. יש לרחוץ את אזור הטיפול במיים וסבון פעם ביום ולמרוח על אזור הטיפול משחת ביאפין למשך 3 ימים. במהלך הטיפול אסור להחשף לשיזוף ישיר. אחרי 3 ימים יש למרוח קרם הגנה מספר 30 לפחות למשך חודש.

מה הסיכון להתפתחות סיבוכים ?

מיד לאחר הטיפול יהיה אודם מקומי בדומה לכווית שמש שטחית. קיים סיכון נמוך להתפתחות עודף או חסר פגמנט באזור הטיפול. דר' כהן ישוחח עם כל מטופל על הסיכונים הקשורים לסוג העור וטיב השיער שלו. שיעור הסיכון הוא נמוך מאוד. נערות הסובלות מבעיות אנדוקריניות, שיעור שחור בפנים ומשקל עודף עלולות לפתח שיעור יתר באזורי הטיפול. גברים עלולים לפתח שיעור יתר בידיים בעקבות הטיפול. לבעלי עור כהה מאוד יש נטיה לפתח צלקות כתגובה לגירוי קל של העור. הם עלולים לפתח צלקות בעקבות הטיפול.

הטיפול בלייזר אסור למי שנוטל רוקוטן (תרופה נגד פצעי בגרות) או תרופות על בסיס זהב (לטיפול במחלות מפרקים). הטיפול עלול לגרום לאבדן צבע מקומי למי שסובל מויטליגו.

אסור להסיר שיער באזור בו יש קעקוע כי עלולה להיווצר צלקת.

האם הסרת השיער היא קבועה ?

השערות נמצאות באחד משלושת השלבים הבאים: אנגן, קטגן וטלוגן. רק שערות הנמצאות בשלב הגדילה (אנגן) מגיבות לטיפול הלייזר ונהרסות. לכן, בכל טיפול נתן להסיר באופן קבוע רק חלק מהשערות. ברוב המקרים משיגים בסוף הטיפול הפחתה משמעותית במספר השערות כאשר השיער הנותר הוא לרוב עדין, בהיר יותר ודק בהשוואה לשיער לפני הטיפול. כמו בכל טיפולי הסרת השיער הקיימים, לא נתן להבטיח תוצאה קבועה לכל החיים. במקרים רבים תהיה תוספת מסוימת של שיער לאחר מספר שנים שתדרוש טיפול לחיזוק התוצאה הראשונית.

 מה תדירות הטיפול ?

הטיפולים נעשים בתחילה במרווח של 4 שבועות ובהתאמה לקצב גדילת השיער שלכם. בהמשך מתארך פרק הזמן בין טיפול לטיפול עד שלושה חודשים.

בודק...