פנים – ניתוח אף

פנים – ניתוח אף

ניתוח של האף הוא בעיני ד"ר כהן אחד האתגרים בכירורגיה פלסטית אסתטית והוא ניתוח אהוב עליו משש סיבות: (1) האף הוא האיבר המרכזי בפנים ושינוי שלו משפיע על הפרופורציות והמראה הכללי של הפנים בשיעור גדול מאוד. (2) תיקון של האף מערב ארבע רקמות שונות: עצם, סחוס, עור ורירית. תוצאת הניתוח היא שילוב של העיצוב וההחלמה של ארבעת הרקמות. (3) תוצאת הניתוח הסופית נתנת להערכה שנה לאחר הניתוח כך שיש צורך בנסיון, ביטחון ואורך רוח עד לקבלת התוצאה הסופית. (4) קשה מאוד לתקן ניתוח "רע" ולכן יש חשיבות עצומה לדיוק ולהשקעה בניתוח הראשון. (5) כל אף הוא ייחודי ואין כאן תכנית תיקון "אחידה". לדעתו של דר' כהן, בניתוח זה יש חשיבות רבה להבנה של האף מבחינה אסתטית ותפקודית ולתכנון מוקדם של תכנית התיקון. (6) ברוב המקרים התיקון כולל תיקון אסתטי של האף ללא טיפול במרכיב של קושי בנשימה אותו מוטב לתקן במסגרת ביטוח הבריאות בקופת החולים.

ניתוח אף

אף דומיננטי מפוסל בהתאם לפרופורציות הפנים, מעניק תחושה של אדם בעל ביטחון עצמי וחכם. יחד עם זאת, אף מחודד, רחב, גדול מדי או קטן מדי עלולים לגרום לתחושת אי נוחות ולפגיעה בתדמית העצמית. המוטו המנחה אותנו במרפאה בניתוחי האף הוא המראה הטבעי. השאיפה היא ליצור אף הנראה חלק בלתי נפרד מהפנים המשדר הרמוניה, טבעיות ויופי. במקביל מקפיד ד"ר כהן להעריך את התפקוד של האף לפני הניתוח ומשתמש בטכניקה השומרת ומשפרת את מעבר האויר.

בצד ימין מראה של אף אחרי ניתוח מורכב שכלל שיחזור של הגבנון וקצה האף באמצעות שתלי סחוס מהאוזן.

תוספת של שתל סיליקון לסנטר וניתוח אף (תמונה מימין) מקנה לפנים מראה אסתטי ומאוזן. התמונות להמחשה בלבד.

ד"ר מאיר כהן הוא מומחה לכירורגיה פלסטית ובוגר התמחות על בת שנתיים בכירורגיה של הפנים באוניברסיטת טורונטו. מאחוריו הכשרה מלאה ונסיון רב בשיחזור ותיקון של פגמים מורכבים באף מלידה, לאחר תאונות או מסיבות אסתטיות. הוא עוסק בתחום שיחזור הפנים והאף בילדים ובבני נוער במשרה מלאה במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל. התיקון שלו כולל את המרכיב האסתטי אבל גם את תיקון המחיצה, הטורבינות או מסתם האף.

למי מיועד ניתוח אף?    

ניתוח אף מיועד לאנשים שרוצים לשפר את מראה האף שלהם או הסובלים מחסימה בדרכי הנשימה באף. ניתן לבצע את הניתוח לנערות ולנערים החל מגיל 16 בהתאם לקצב התפתחות עצמות הפנים. במקרים מיוחדים כמו שפה שסועה, המנגיומה (גידול של כלי דם) באף או שבר באף נתן לבצע את התיקון מוקדם יותר, גם בגיל הילדות.

באופן כללי נתן לחלק את ניתוחי האף לניתוחים האסתטיים הקלאסיים שבהם משפרים את הפרופורציות של האף ביחס לפנים ולניתוחים משחזרים מיוחדים שבהם בונים את האף בהתאם לבעיה הייחודית של הפונה שהיא תאונה, מום מולד, גידול או תוצאה של ניתוח לא מוצלח קודם.

מהלך ניתוח האף האסתטי 

ראשית תיפגשו לייעוץ מקצועי עם ד"ר מאיר כהן שיבחן את הפנים וימליץ על מידות ואופי האף המבוקש בהתאם לרצונות שלכם. הבדיקה כוללת צפייה פנימית במעברי האויר כדי להעריך את שיעור החסימה ואת הצורך בפתיחת מעברי האוויר. באופן כללי חסימה במעבר האויר מקורה בדרך כלל ב: (1) סטייה של המחיצה (2) גדילה מוגזמת של בליטות ברירית האף המכונות קונכיות או טורבינות (3) תמט של שסתום האף הפנימי. את הבעיות התפקודיות אני ממליץ לפתור במסגרת קופת חולים. כמו כן יבצע ד"ר כהן הדמיה תלת ממדית של האף במטרה לבחון את המצב הקיים ולבדוק יחד אתכם את מראה האף החדש הרצוי.

ניתוח האף ייערך בהרדמה מקומית והרגעה בחדר ניתוח. לא תרגישו דבר. החתכים ייעשו במקום נסתר בקצה האף ואחר כך יופרדו הרקמות הרכות מהשלד המרכזי של האף. בחלק מהניתוחים יש צורך להוסיף שתל לאף, בחלק אחר משייפים את העצם המרכזית באף ומיישרים אותה. אם מחיצת האף עקומה, מזיזים ומיישרים אותה בהתאם למבנה האף החדש. הניתוח נעשה בשיטה פתוחה (open rhinoplasty) המאפשרת, לדעתו של ד"ר כהן, לקבל תוצאות צפויות ומדוייקות יותר משיטות אחרות.

לאחר ניתוח האף תועברו לחדר התאוששות עם עם חבישה לתמיכה במבנה החדש ולמניעת דימום. בחלק החיצוני יולבש גבס קטן לשמירה על החלק החיצוני של האף. הניתוח נעשה ללא אשפוז. לאחר שבוע יוסר הגבס, והאף יתחיל לקבל את צורתו החדשה. רוב הנפיחות חולפת תוך 6 שבועות. השארית נעלמת ברובה תוך חצי שנה עד שנה.

בתמונה, תיקון של האף לאחר שבר שכלל את עצמות האף ומחיצת האף. משמאל, מצב לפני הניתוח. מימין, מצב לאחר הניתוח.

תיקון האף לאחר שבר

תיקון אסתטי של אף. לפי ניתוח ושנה לאחר הניתוח.

תיקון אסתטי של אף

כמו בכל ניתוח וטיפול רפואי, גם בניתוח זה ישנם סיכונים וסיבוכים אפשריים כגון: שטפי דם, נפיחויות, צלקות, כאב, חוסר תחושה וכו'. תופעות הלוואי ידונו בהרחבה עם ד"ר כהן לפני הניתוח.

לצפיה בתמונות לפני ואחרי ניתוח אף

לכתבות על המרפאה של ד"ר מאיר כהן

לקריאה של מכתבי המטופלים

למחירון ניתוחי אף

לפני יצירת קשר חובה לקרוא את טפסי ההסכמה לטיפולים /ניתוחים

Related Projects

בודק...