שאיבת שומן מהמותניים באמצעות VASER

שאיבת שומן מהמותניים באמצעות VASER

שאיבת שומן היא הניתוח הנפוץ בעולם, מתוך כתבה עם ד״ר מאיר כהן באתר וואלה:

על פי נתוני ארגון המנתחים הפלסטיים-אסתטיים בישראל, במהלך 2023 בוצעו בארץ כ-700 אלף הזרקות והליכי אסתטיקה רפואית מסוגים שונים וכ-90 אלף ישראלים עברו ניתוח פלסטי במערכת הבריאות הציבורית והפרטית. במקביל נרשמה עליה של כ-30% בביקוש לניתוחים פלסטיים בהרדמה מקומית, הכוללים לרוב מתיחת פנים והרמת עפעפיים בשיטה המאפשרת החלמה קצרה והתאוששות מהירה.

על פי תוצאות הסקר העולמי, שאיבת שומן היה הניתוח הפלסטי הנפוץ ביותר בעולם ב-2023 ואחריו הגדלת חזה, ניתוח עפעפיים, מתיחת בטן ועיצוב האף. מבין הטיפולים האסתטיים הפופולריים ביותר היו במקום הראשון, הזרקת בוטולינום טוקסין (בוטוקס) עם 8.8 מיליון הליכים שבוצעו על ידי רופאים מומחים ברחבי העולם.

פונים רבים לשאיבת שומן הם גברים או נשים העוסקים בספורט ומקפידים על תזונה נכונה אך אינם יכולים להיפטר ממצבורים שומן במותניים. אזור זה הוא עיקש במיוחד ונוטה להפריע לחיטוב הגוף גם במי שמקפידים מאוד על תזונה וכושר.

בתגובה לסקר החדש הסביר ד"ר מאיר כהן, יו"ר ארגון המנתחים הפלסטים-אסתטיים בישראל כי "תוצאות הסקר הגלובלי מצביעות על מגמה שאנחנו רואים גם כאן בארץ, במיוחד עלייה בביקוש לניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים בקרב גברים. באשר להזרקות בוטוקס, גם בארץ המגמה מובילה בין ההליכים הלא ניתוחיים".

שאיבת שומן מהמותניים בשילוב המסה מקדימה באולטראסאונד

מכשיר הוייזר מאפשר להשיג תוצאות מעולות באזורים שלא היו ניתנים לטיפול בעבר כמו הזרועות, הברכיים ולהשיג תוצאות מעולות בכל שאר אזורי שאיבת השומן כמו מותניים, ירכיים, כרס, צוואר, חזה ועיצוב שרירים בכל הגוף.שאיבת שומן מותניים בשיטת PC מעט מעל קוו החגורה, בגבול בין חלק התחתון של הגב לחלק העליון של העכוז נתן למצוא אצל נשים וגברים רבים שני ריכוזי שומן ממוקדים המכונים באנגלית "Love handles" ובתרגום חופשי "ידיות האהבה".ידיות האהבה קיימות גם אצל אנשים רבים במשקל תקין עם BMI בתחום הרצוי ואף אצל אנשים שלהם אחוזי שומן נמוכים יחסית ועוסקים באופן קבוע בפעילות גופנית נמרצת. ריכוזי שומן אילו בולטים לעין ופוגעים באופן משמעותי במראה החטוב של גוף הגבר והאשה. כדי לטפל בבעיה לא נדירה זו פיתח ד״ר מאיר כהן את שיטת PC או “Perfect Contour” המאפשרת לשאוב את ידיות האהבה באופן יעיל ובטוח בהרדמה מקומית תוך שימוש בטכנולוגיה אמריקאית הטובה ביותר.

כיצד מדרגים את גודל ידיות האהבה?

הדרך הטובה ביותר להעריך את גודל ידיות האהבה הוא באמצעות אחיזה של גוש השומן עם כף היד של הנבדק. במידה והנבדק לא מצליח לאחוז בגוש השומן במלואו, או במילים אחרות, גוש השומן גדול מיכולת האחיזה של כף היד של הנבדק, הוא מדורג כבעל ידיות אהבה מדרגה 4. במקרה זה הטיפול הוא ירידה מבוקרת במשקל אל התחום המתאים לגיל ולגובה. במידה והנבדק מצליח לאחוז בגוש השומן לגמרי באמצעות כף ידו הוא מדורג כבעל ידיות אהבה מדרגה 3. במקרה זה הטיפול המומלץ הוא שאיבת שומן בהרדמה מקומית בשיטת PC.

במידה והנבדק מצליח לאחוז בגוש השומן במלואו באמצעות האגודל והאצבע המורה הוא מדורג כבעל ידיות אהבה מדרגה 2. דרגה 2 אופינית מאוד לספורטאים בעלי גוף אתלטי אבל עם נטייה גנטית לצבירת שומן במותניים. גם במקרה זה שאיבת שומן בהרדמה מקומית בשיטת PC תיתן תוצאות מצויינות. המצב התקין מבחינת מבנה המותניים, הוא כאשר אוחזים בעור באזור המותניים והמרחק בין האגודל אצבע המורה לא עולה על 2 סמ' אין בעיה הדורשת טיפול. מצב תקין זה מדורג כידיות אהבה מדרגה 1.

פיסול ידיות אהבה באמצעות וייזר ושאיבת שומן.

וייזר לחיטוב של הירכיים והמותניים.

למי מיועד טיפול שאיבת שומן מהמותניים?

הטיפול מיועד למי שיש לו ידיות אהבה מדרגה 3 ו 2. הטיפול מאפשר לשפר את המראה בדרגה אחת. כלומר, מי שיש לו ידיות מדרגה 3 יעבור לדרגה 2 ומי שיש לו דרגה 2 יעבור לדרגה 1.

פרטי הטיפול?

על הנבדק להגיע לד"ר מאיר כהן לאחר שלא אכל במשך שש שעות ולא שתה במשך שעתיים. דר' כהן יסמן את אזור השאיבה בטוש ולאחר מכן יתן לנבדק תרופה נגד כאבים. בשלב הבא מורדם גוש השומן באמצעות חומר הרדמה מקומית, מכשיר הוייזר ממיס את השומן והשומן נשאב החוצה דרך שני נקבים קטנים ברוחב של כ 4 ממ' בשיטת PC באמצעות מכשור משוכלל. המטופל לא מרגיש דבר במהלך הטיפול. לאחר הטיפול יש, לפי הצורך, לבצע טיפולי LPG.

כל שאיבת שומן כוללת טיפול באולטראסאונד VASER

מה משך ההחלמה?

האזור נשאר חבוש למשך 5 ימים. נתן לחזור לעבודה משרדית שלושה ימים לאחר הטיפול ולפעילות גופנית הדרגתית לאחר שבוע.

מה הן תופעות הלוואי והסיבוכים של הטיפול ?

באזור השאיבה יש תמיד נפיחות ושטפי דם. לאחר הטיפול יש, לפי הצורך, לבצע טיפולי LPG במשך חודש לפחות.

סיכום הדרוג והטיפול בידיות האהבה

דרגה1234
תאורמצב תקין.נתן לאחוז בגוש השומן במלואו באמצעות 2 אצבעות של הנבדק.נתן לאחוז בגוש השומן במלואו באמצעות כל כף היד של הנבדק.לא נתן לאחוז בגוש השומן במלואו באמצעות כף היד של הנבדק.
הטיפול המומלץאין צורך.שאיבת שומן בשיטת PC.שאיבת שומן בשיטת PC.ירידה מבוקרת המשקל.
טיפול משליםאין צורך.אין צורךאין צורךאין צורך

 

 

שאיבת שומן מהצוואר

לכתבות על המרפאה של ד"ר מאיר כהן

לקריאה של מכתבי המטופלים

למחירון טיפול שאיבת שומן מהמותניים

לפני יצירת קשר חובה לקרוא את טפסי ההסכמה לטיפולים /ניתוחים

שאלות ותשובות

ניתוח שאיבת שומן מותניים נעשה בהרדמה מקומית עם סירופ הרגעה, אורך חצי וכולל ריקון של המלאות באזור המותניים של הגבר או האישה ומאפשר פיסול של הגוף. הוא מאפשר להשיג שינוי מקומי משמעותי בזמן החלמה קצר יחסית, תוך חצי יום ובעלות נמוכה בהרבה מזו של ניתוח בהרדמה כללית. הניתוח מציג איזון מושלם בין החלמה, עלות ותוצאה משביעת רצון. הניתוח אינו סוג של דיאטה ואינו מתאים למי שמחפשים שיטה לירידה במשקל.

שאיבת שומן בשיטות הישנות נעשית בהרדמה כללית ואורכת בדרך כלל  פי שתיים זמן לפחות. עלותה גבוהה בדרך כלל פי שתיים וכן זמן ההחלמה והסיכונים הקשורים אליה הם גדולים יותר לרבות הסיכון שיש בהרדמה כללית ונפיחות אורכה יותר העלולה להמשך שבועות רבים. לדעתו של ד״ר מאיר כהן ולדעת מנתחים אחרים בעולם, יש יתרון משמעותי בתוצאות שאיבת שומן ב VASER בטווח הארוך. ד״ר מאיר כהן מבצע ניתוחים כאלו משנת 1998. בעבר ביצע מאות רבות של ניתוחי שאיבת שומן ״רגילים״ בהרדמה כללית אולם היום, הוא מעדיף את גישת ה VASER המעניקה תוצאה טובה יותר בהרבה הרבה פחות צלקות, סיכונים, סיבוכים ועלות.

ניתוח שאיבת שומן מותניים הוא ניתוח קטן לחיטוב הגוף עם תוצאות גדולות וקבועות. במידה ושומרים על משקל תקין, השיפור המושג לאחר הניתוח הוא קבוע ומקנה מראה גוף שרירי.

לא. הטיפול מבוצע אצלנו בשגרה מגיל 36 ועד 86. הניתוח אינו מתאים למי שיש לו מחלות כלליות קשות ובלתי מאוזנות והסיכון אצלו מדורג מבחינה רפואית כ ASA3.

הטיפולים במרפאה של ד״ר מאיר כהן נעשים תמיד בהרדמה מקומית עם סירופ הרגעה (דומה לכדור וליום או בונדורמין שלוקחים לפני שינה). במהלך הניתוח אתם מנמנמים. לא מרגישים דבר ולא רואים דבר. בתפיסה הסובייקטיבית שלכם אתם מרגישים שנכנסתם לניתוח בהרדמה כללית. אולם, הניתוח הוא בהרדמה מקומית ולכן אתם גם מתאוששים במהירות ויכולים לחזור לביתכם כשש שעות מרגע שהגעתם אל המרפאה.  הטיפולים דומים בהיקפם ובסוג ההרדמה לטיפול במרפאת שיניים.

כן בהחלט. הרדמה כללית מחייבת מתן תרופות חזקות ו״לקיחת פיקוד״ של המרדים על מערכות הגוף השונות: לחץ דם, לב, שרירים, מערכת הנשימה, חמצון הדם וכו׳…. הרדמה כללית עלולה להוציא את הגוף מאיזון טבעי. בהרדמה כללית יתכנו תגובות לתרופות החזקות בהן נעשה שימוש. כמו כן, ״היציאה״ ממצב הרדמה כללית היא ארוכה ודורשת לרוב, אשפוז לילה להשגחה עד שהגוף ״מתנקה״ מחומרי ההרדמה.

בדרך כלל כן. ניתוחים בהרדמה כללית יקרים, בדרך כלל, פי שתיים או שלוש מניתוחים בהרדמה מקומית בגלל שהם ארוכים יותר, דורשים מערכת הנשמה והרדמה כללית ולרוב דורשים אשפוז ארוך לאחר הניתוח.

Related Projects

בודק...