שרית ישי לוי, עיתונאית וכותבת ספרי טיולים מהבכירות בישראל, עברה ניתוח מתיחת צוואר אצל דר’ מאיר כהן. בכתבה הבאה היא מתארת את תחושותיה לפני ואחרי הניתוח.

בעידן שבו העולם שייך לצעירים, תוחלת החיים מתארכת, ה 50  של היום הוא ה 40 של אתמול וגברים ונשים בני 60 נמצאים בשיא הקריירה שלהם ובשיא פועלם. בעידן שבו נשים בנות 45 נכנסות להריון, וסבתות נראות נהדר בג’ינס, אין סיבה ואין תרוץ להראות עייפים, תשושים, או קשישים.

רובנו מגיעים לגיל 50 כשאנחנו מרגישים צעירים, מתנהגים כמו צעירים, חיים כמו צעירים, עובדים במשרות מלאות, הקריירות שלנו פורחות, אנחנו עושים ספורט, נוסעים לטרקים בנפאל ולאשראם בהודו, מגלים את דרום אמריקה ומרגישים בניו יורק לונדון פאריז או רומא כמו בבית.

אז למה לתת לעובדה שמראנו החיצוני לא תמיד מתיישב עם הרגשתנו הפנימית להפריע לנו בחיים ?

למה לא להרגיש נפלא אם אפשר להתערב לטבע קצת בעבודה ?

אם אפשר לתקן לב, ראייה, ליישר גב, להשתיל כליה, אז למה לא לתקן את המראה החיצוני ?

בשנת 2004 עברה חברתי  חווה לוי ניתוח מתיחת פנים אצל הרופא והמנתח הפלסטי ד”ר מאיר כהן.

חווה שהייתה בעברה מלכת היופי של ישראל לשנת 1969, סגנית מיס תבל ודוגמנית מיתולוגית, הרגישה בגיל 54 שיופייה הועם, פניה נראות עייפות והגיע הזמן למתיחת פנים.

התוצאה  הייתה מדהימה, לחווה שהיא אחת הנשים היפות ביותר בישראל ירדו עשר שנים מגילה האמיתי.

אחרי הניתוח ראיינתי אותה וכתבתי  בין היתר: שמבחינתי חווה עשתה בשבילי את הפיילוט .לא היה לי ספק שגם יומי יגיע וגם אני אזדקק למתיחת פנים.

מהיכרות עמוקה את עצמי ידעתי שלא מתאים לי ניתוח דרסטי, ידעתי  שאם אצא לרחוב ואנשים יגידו: “וואו” או לא יזהו אותי, זה יהיה מבחינתי אסון ולא ששון.
לא רציתי להגיע למצב שבו אזדקק לניתוח מתיחת פנים גדול ודרמטי ,הבנתי גם באמצעות שיחות  עם ד”ר כהן שבמקרה שלי עדיף לנקוט בשיטת הסלאמי, כלומר:  כל פעם קצת.
וכך בשנת 2004 התחלתי עם זריקות הבוטוקס ועם  זריקות מילוי  בצידי השפתיים.

בשנת 2005 הציע לי ד”ר כהן, שהפך להיות חבר בצוות המטפלים שאני מוקפת בהם: הגניקולוגית, רופאת המשפחה ורופא השיניים, לעשות פילינג באמצעות לייזר. ” זה יוריד ממך כמה שנים ” הוא אמר. זה לא היה פשוט לשכנע אותי, אני אמנם לא בן אדם עקשן, אבל אני בן אדם  פחדן, עיקר הפחד שלי היה מההרדמה ומהכאב. הרופא הטוב הרגיע אותי הסביר לי את התהליך של ביצוע הטיפול ואת תהליך ההחלמה. שוכנעתי.

עברתי פילינג באמצעות לייזר בהרדמה מקומית בקליניקה של הרופא. אחרי הטיפול חזרתי הביתה. תהליך ההחלמה היה לא פשוט, התגליתי כנודניקית לא קטנה ועל כל צריבה קלה, על כל כאב, אדמומית שלא חלפה, טלפנתי לרופא והוא ענה לי בסבלנות  מפתיעה, טיפל בי, הרגיע אותי והבטיח לי שהעור האדום יתחלף במהרה ויצמח לי במקומו עור חדש רענן וצעיר. וכך היה, עשרה ימים אחרי הפילינג ואחרי שנדמה היה לי שאשאר עם עור פנים אדום לנצח, הצטלמתי לטלוויזיה, זה לא היה מושלם, אבל המאפרת  עשתה עבודה מצוינת. חודש ימים לאחר מכן נראיתי כאילו חזרתי מחופשה בקריביים.

ב 2006 עברתי ניתוח בעפעפיים העליונות .למרות תחושה העייפות הקבועה ולמרות שהתחלתי להרכיב משקפי שמש גם בלילה לא הייתי בטוחה שאני זקוקה לניתוח. ד”ר כהן שבשלב זה כבר הכיר אותי היטב, צילם אותי ופשוט הראה לי על מסך המחשב איך נראים העפעפיים שלי. זה הספיק ! קבעתי תור לניתוח. גם הניתוח הזה התבצע בהרדמה מקומית. תהליך ההחלמה היה מהיר. אחרי יום יצאתי מהבית עם משקפי שמש בגודל של מסיכה שהסתירו את שטפי הדם. אחרי שבוע, הסתפקתי במשקפיים קטנים  יותר ואחרי שבועיים חזרתי לעבודה. השינוי שראיתי במראה היה עצום ומשמעותי פתאום העיניים  היו עגולות פקוחות לרווחה פתאום משקפי השמש כבר לא היו נחוצים כבעבר. הייתי מרוצה מאוד מהתוצאה של ניתוח העפעפיים והפיליניג, תחזקתי את הפנים בקרמים ובזריקות בוטוקס.

הבוטוקס לטעמי הוא נס, זה לא ייאמן איך זריקה אחת מעלימה כמעט בן לילה את הקמטים במצח ובצידי העיניים.  אם לא מגזימים בכמויות, זה נראה טבעי ומצעיר, אם מגזימים זה נראה גס לא טבעי ומאוד מבגר.

וכך במשך זמן רב, חייתי לי בשלום עם עצמי מרוצה מאוד, מאושרת מכך שכמה טיפולים קלים יחסית סידרו לי את ההופעה.

זה היה יום קשה היום שבו גיליתי שבוטוקספילינג וניתוח עפעפיים לא מספיקים ושאני זקוקה באופן נואש  לסכין המנתחים. אחרי הכל זו החלטה לא פשוטה: את נכנסת לחדר הניתוח עומדת על שתי רגלייך ויוצאת על אלונקה. זה לא ניתוח רפואי דחוף והכרחי, זה פינוק, לוקסוס של עשירים. את יודעת כמה משפחות יכולות לאכול בכסף שעולה הניתוח הזה ? שמעתי את עצמי אומרת לעצמי שוב ושוב.

אחרי התלבטות לא פשוטה, קבעתי פגישה אצל ד”ר כהן ואמרתי לו שאני רוצה לעבור את הניתוח. הוא צחק כל כך הרבה פעמים שמע את המשפט הזה  ובסופו של דבר חזרתי בי. אבל צריך כנראה חברה טובה בשביל לדעת את האמת. “את צריכה את הניתוח הזה נגמרו התירוצים”, אמרה לי חברתי חווה לוי.

סיכמנו שאעבור ניתוח  שיש המכנים אותו בשם “מיני ליפט” ד”ר כהן מעדיף לקרוא לו ניתוח מתיחת צוואר. זה ניתוח שמטפל בנפילת הצוואר ובאיבוד קוו הלסת.

וכך היה: ביום הניתוח התקלחתי התבשמתי ולבשתי שמלה חדשה. חגיגית ומרוגשת הלכתי לחדר הניתוח. הוכנסתי לחדר האשפוז חדר נעים, שתי מיטות, חלון גדול, טלוויזיה. האחות הציגה את עצמה עשתה לי בדיקות אחרונות לחץ דם, א.ק.ג, שאלות אחרונות. לפני הניתוח עברתי כמה בדיקות בקופת החולים כולל צילום חזה והבאתי את התוצאות לרופא המשפחה שעבר עליהן ווידא שאני בריאה וכשירה לניתוח.

זמן קצר לאחר מכן הגיע דר’ כהן, הוא שוחח איתי, הרגיע אותי סיפר לי על התהליך שאותו אני עומדת לעבור. הניתוח כך אמר יארך כשעה וחצי אחריו יעבירו אותי לחדר האשפוז אני אעבור את הלילה בבית החולים ואם הכל יהיה כשורה אשוחרר למחרת בבוקר לביתי.

הוא דיבר אלי ואני לא הקשבתי, כל הזמן חשבתי עלינו הנשים כמה רחוק אנחנו מוכנות ללכת בשביל להחזיר את עלומינו, אפילו להתאשפז מרצוננו החופשי לניתוח בבית חולים להיכנס בריאות על שתי רגליים לחדר ניתוח לצאת משם על אלונקה. לעבור הרדמה מלאה והחלמה לא פשוטה והכל בשביל להראות בכמה שנים יותר צעירות. איזו מלחמה נואשת אנחנו מנהלות נגד הזמן ואיזו תעשייה עצומה היא תעשיית היופי שמנצלת את החולשות הנשיות שלנו ואת הרצון הכל כך מובן מצד אחד, אך כל כך מתיימר מצד שני, להיות יפות.

בעוד אני מהרהרת בכל זה, הגיע המרדים.  הרופא שהבחין במתיחותי ניסה להפיג את המתח בהומור שחור של רופאים. זה לא ממש עזר. אבל, זה גרם לי לחבב אותו עוד יותר. באותם רגעים שלפני הניתוח הבנתי עד כמה חכם היה מצידי להתנתח על ידי רופא שמכיר אותי, רופאי האישי שטיפל בי בעבר ולא על ידי רופא זר שפגשתי פעם אחת קודם לכן. התחושה החזקה ביותר שאפפה אותי באותן שניות לפני הכניסה לחדר ניתוח הייתה שאני סומכת על הרופא, שאני יודעת שהוא רופא טוב. לא היה לי ספק בכלל שקשה ככל שיהיה התהליך התוצאה תהיה מצוינת. זו תחושה חשובה מאוד כי היא עוזרת להתגבר על הפחדים ועל הספקות.

להפתעתי הרבה עבר עלי לילה קל יחסית. למחרת בבוקר קמתי פני היו חבושות בתחבושת אלסטית עם נקזים שניקזו את הדם שהצטבר מהניתוח. הרופא הגיע דקות אחדות אחרי שהתעוררתי בדק אותי החליף את החבישה בדק את תוצאות הניתוח ואמר: “נראה לי שהתוצאה יפה מאוד” והלך לדרכו.
את התוצאה היפה מאוד ראיתי רק אחרי שבוע כשהנפיחות החלה לרדת  ושטפי הדם הפכו מכחולים לצהובים.

אני יכולה להגיד בלב שלם שההחלמה הייתה מהירה ומאוד לא כואבת. שלושה ימים אחרי הניתוח הוסרו הנקזים, במשך שבועיים היו הפנים שלי חבושות בתחבושת אלסטית יום ולילה למעט שעה ביום. כדי להקל על הנפיחות המליץ הרופא על קרם מזין ונעים להפליא אותו מרחתי על פני שלוש פעמים ביום. שבוע אחרי הניתוח קיבלתי סידרה בת עשרה טיפולים של עיסוי למפטי למניעת בצקות, מידיה של גלינה שעובדת בקליניקה של הרופא. גלינה עברה את אותו הניתוח בדיוק ימים אחדים לפני ושתינו החלמנו באותו הקצב.

היום, יותר מתמיד, אני מאמינה באמונה שלמה שאם יש משהו שמפריע לשמחת החיים ולאיכות החיים ואפשר לתקן אותו באמצעות זריקה או ניתוח למה לא לעשות את זה ?

הרפואה הפלסטית היום כל כך מתקדמת, רוב הטיפולים למעט מתיחות פנים מתבצעים בהרדמה מקומית ללא אשפוז. זריקות הבוטוקס והמילוי עשו מהפכה למה לא לצעוד עם המהפכה הזו ?

החיים לא מפסיקים בגיל 50 בהרבה מקרים הם רק מתחילים: אנחנו מבוססים כלכלית, הילדים גדולים והולכים לדרכם יש לנו יותר זמן לעצמנו  אז למה לא לצ’פר את עצמנו בהופעה נאה וצעירה ?
כך אני מרגישה ולכן הענקתי לעצמי מתנת יום הולדת. אולי המתנה הטובה ביותר שהענקתי לעצמי בשנים האחרונות. ביום הולדתי הורדתי מהתאריך הרשום בתעודת הזהות שלי כמה שנים טובות.

כעת אני יכולה, כמו כל אישה אמיתית, לשקר בשקט כששואלים אותי לגילי, אין לי ספק שמאמינים לי.

Checking...